سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شبکه ما
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 209785
کل یادداشتها ها : 1343

نوشته شده در تاریخ 95/8/8 ساعت 7:16 ع توسط سید احمد قاسمی


کمپانی فرانسوی آلکاتل را می‌شناسیم. در واقع، شاید برای بسیاری از مصرف‌کنندگان اولیه‌ی تلفن همراه، گوشی‌های آلکاتل به نوعی نوستالژیک هستند. چرا که خیلی از اولین مصرف‌کنندگان موبایل در ایران، اولین گوشیشان را یکی از برندهای نوکیا یا آلکاتل تشکیل می‌داد. در اوایل ورود موبایل به ایران در سال 1373، تنوع زیادی برای خرید گوشی وجود نداشت.

گوشی‌های اولیه اکثرا از بین نوکیاهای 5110 ، 6110 و 2110 و یا آلکاتل‌های HC 600، HC800 و HC1000انتخاب می‌شدند، در این میان چندین مدل از برند‌های زیمنس، اریکسون و ساژم هم هر از گاهی در بین انتخاب‌های مردم قرار می‌گرفتند. اما با ورود گوشی‌های پیشرفته‌تر از نوکیا، موتورولا، زیمنس و حتی سامسونگ، کم کم آلکاتل سهم خود از بازار ایران را از دست داد و قافیه را به رقبا واگذار نمود.

عملکرد آلکاتل وان تاچ

به هر حال، نام آلکاتل وان تاچ همواره در ذهن کاربران ایرانی وجود داشت. حال پس از سال‌ها کم کاری، مجددا گوشی‌های جدید این کمپانی به بازار ایران وارد شده و رقبای اندرویدی سطح بالا و ساده‌ی خود را به چالش کشیده‌اند. یکی از برترین مدل‌های این کمپانی، آلکاتل وان تاچ نام دارد که قصد داریم به بررسی این گوشی بپردازیم.مشخصه‌های اصلی ظاهری این گوشی، باریکی و سبکی آن است که با اولین بار در دست گرفتن آن، متوجهشان خواهید شد.

قطر 6.9 میلی‌متری، این گوشی را به یکی از باریک‌ترین‌ها و وزن 120 گرمی آن هم، گوشی را به یکی از سبک‌ترین‌ها تبدیل نموده است. در عین حال، از کیفیت ساخت آن هم شگفت‌زده شدیم. با اینکه قاب پشتی کاملا از پلاستیک ساخته شده، اما خوشبختانه قاب دور گوشی فلزیست و مقاومت خوبی را برای گوشی فراهم ساخته است.این نوع طراحی، ما را به یاد LG Optimus G Pro انداخت که تلفیقی از فلز و پلاستیک بود. به هر حال، وجود این قاب فلزی دور تا دور گوشی، حس امنیت و کیفیت بسیار خوبی را به کاربر منتقل خواهد نمود. در ضمن، صفحه‌ی نمایش نسبت به قاب دور آن مقداری در عمق قرار دارد و وجود این قاب باعث می‌گردد که در هنگام قرار دادن گوشی از طرف صفحه‌ی نمایش بر روی میز و یا سطوح دیگر، از افتادن خط و خش بر روی صفحه تا حدود زیادی جلوگیری نماید.



      htc...





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ